În calitate de antreprenor general pentru soluții logistice holistice, am planificat și construit propriul nostru centru de piese de schimb: cu un spațiu de depozitare de 20.000 de metri pătrați pentru peste 65.000 de articole în 110.000 de locuri de depozitare.
Pentru a crea cele mai bune condiții pentru o rețea logistică la nivel mondial, am decis să construim un nou depozit central de piese de schimb în Kaltenkirchen, lângă Hamburg, care a înlocuit depozitul anterior de piese de schimb și locul de gestionare din Norderstedt. Soluția de sistem cuprinde diverse sisteme de rafturi, stivuitoare din gama noastră și sistemul nostru intern de gestionare a depozitelor (WMS). Noi înșine am dezvoltat și implementat depozitul nostru central, ca o companie generală implicată în sisteme logistice complete.
Nucleul sistemului automat de depozitare este un depozit cu 7 culoare pentru paleți, cu spațiu pentru 21.168 de paleți, precum și un depozit automat de piese mici cu 8 culoare, cu 80.000 de locații pentru containere. În plus, noul centru logistic are zone de depozitare separate pentru articole cu mișcare rapidă, mărfuri în vrac și mărfuri periculoase, precum și o zonă de export separată structural.
Articolele sunt asamblate în funcție de comenzi în cutii de carton, cutii logistice speciale sau pe paleți în zona de pregătire a comenzilor la zece stații de lucru pentru containere și opt stații de lucru combinate pentru pregătirea comenzilor pentru paleți și containere. Zonele individuale sunt conectate între ele cu ajutorul tehnologiei de transport cu o lungime totală de peste doi kilometri.
Creșterea productivității în logistica de depozit datorită depozitului central de piese de schimb este de peste 50 %. Trimitem zilnic peste 11 000 de piese în întreaga lume. Până la 1.000 de piese de schimb pe oră în trei zone orare (America, Europa Centrală și Asia) pot fi expediate datorită soluției sistemului logistic personalizat.
Spațiile de birouri de 3.800 de metri pătrați din centrul de piese de schimb sunt configurate ca un birou open-space. "Căile de comunicare transparente și directe între angajați sunt un beneficiu distinct al acestui concept de spațiu. Comenzile primite sunt gestionate mai eficient, astfel încât clienții noștri primesc mai repede piesele de schimb comandate", spune Stefan Brehm, manager la Jungheinrich Service & Parts AG & Co. KG.